Saturday 7 January 2012

Aku dan seekor semut merah....


Salam 1 Malaysia...hihii.=)
sebermulanya ceritera chinta kejam ptg ni... tepat jam 4.00ptg tadi aku dah jd
"PEMBUNUH "aka "ANT BULLY" yg x berperikinabatangan...berperikebinatangan terhadap seekor semut merah..(oppsss..trs tringat lgu dngdut  iwan .."kau ibarat gajah.. ku hanya semut merah..." sapa gajah? sapa semut merah? adakah anda yg berambut merah itu gajah??? ataupun sebaliknya..
hanya anda yg menentukan nasib anda...ehhh..jd ac mizal plak dah ...bleh gnti beliau jg pengacara 'where the money drop'.. hahaha..jgn trasa..selingan semata2.. haha)..
Ok.. kita sambung balik cta semut merah itu tadi..."strait to da point",semut tue merayap2 kat dpan skrin lappy kesayanganku ini tnpa menghiraukan aku yg tngah syok2 lyn fb..mulanya aku kuis2 je..aku ingatkn semut tue dah xda lg.. tp..semut tue tetap setia bermain2 dgn lappy ku... iskhhh.. xboleh jd nie... dgn sepenuh tenaga aku jentik semut tue..dah tue aku "belai2 manja"dgn pen..tup2 bdn semut tue penyek..
Belum mati lg semut tue..aku biar je..then..aku kesian plak tgok..nak biarkan hidup..mcm menyeksa je..trus aku ingt ustaz cakap.. x baik menyeksa binatang..jd,aku amik keputusan "cabut nyawa" itu semut,..ye lah, dah x snggup tgk semut tue ngn bdn penyek merayap2 lg...huhuhu.. kejamkah aku d situ????tp sebelum aku menamatkan riwayat semut tue,aku sempat berkata2.."mintak maaf ehh semut,sampai d sini saja ..waktu mu dah sampai...babai..".(dgn nada penuh penyesalan dan sedih..)... lepas je semut itu menghembuskan nafasnya yg terakhir,aku biar je semut tue kat situ dulu.. kasi tenang jiwa yg lara ni gara2 jd pembunuh.....


(.........5 minit kemudian.....)

Aku skali lg x sampai hati nak biar...aku dgn rasa hormat nya buang bangkai semut merah itu tadi keluar tingkap.. "ohhhh kesian nya"..aku bermonolog..
Apa salah semut itu.. sampai nyawa galang gantinya... sdgkan xda pulak semut tue "gusti" badan aku sampai lebam..patutkah semut itu mati dgn sia2 tnpa salah apa2??.   kenapa ??? mengapa aku bertindak "liar" terhadap seekor semut????..Semut tue pun makhluk Allah jgk.. Ya Allah..ampunkan lah dosa2ku ini..
Masih aku terfikir..APA SALAH SEMUT ITU????................................................demikian lah ceritera aku dan seekor semut merah..yg pastinya..
>>>ANDA DI LUAR SANA PERNAH,TENGAH,AKAN JADI PEMBUNUH SEMUT>>>....fikir2kan..selamat menyesal.. hahahaa

dalam kenangan~~.semut merah..
sebelum....










semasa semut d ambang kematian...
 matinya semut merah itu....
bersemadinya semut dgn aman......



TAMAT.................








No comments:

Post a Comment